Procedura rozpatrywania spraw
Procedura rozpatrywania spraw w wydziałach Sądu Rejonowego w Żninie:
Czynności sądowe
|
Komórki organizacyjne
|
Przyjęcie pisma wszczynającego sprawę (wpływ korespondencji do sądu)
|
Biuro Podawcze
|
Rozdział na poszczególne wydziały (przydzielenie nowo wpływających spraw dla odpowiednich wydziałów w sądzie)
|
Biuro Podawcze
|
Przystawianie pieczęci wpływu (prezenta - posiada oznaczenie sądu i datę)
|
Biuro Podawcze
|
Odnotowanie w kontrolce nadanych przesyłek (wpisywanie w kolejności wpływu)
|
Biuro Podawcze
|
Przedstawienie pisma Przewodniczącemu Wydziału
|
Kierownik Wydziału lub upoważniony sekretarz sądowy
|
Wydanie zarządzenia o zarejestrowaniu sprawy
|
Przewodniczący Wydziału
|
Nadanie symbolu (numeryczne oznaczenie rodzaju i charakteru sprawy np. 004 oznacza sprawę o rozwód) i sygnatury sprawy (cyfra rzymska oznaczająca wydział, numer porządkowy, pod którym sprawa została wpisana oraz dwie ostatnie cyfry roku np. I C.145/03)
|
Przewodniczący Wydziału
|
Przydział do decernatu (inaczej referat, zakres czynności sędziego) sędziego
|
Przewodniczący Wydziału
|
Zarejestrowanie w repertorium i w skorowidzu (urządzenia ewidencyjne służące do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw itp.)
|
Sekretarz sądowy
|
Zakładanie akt sprawy (w okładce sporządzonej wg. ustalonego wzoru, oznaczonej sygnaturą, datą założenia, stronami procesu i rodzajem sprawy, widnieje na niej także informacja o ilościach posiedzeń i referacie sędziego) i rozpoczęcie postępowania
|
Sekretarz sądowy
|
Dołączanie pism procesowych w toku postępowania
|
Sekretarz sądowy
|
Wyznaczanie terminów rozpraw
|
Sędzia
|
Wydanie orzeczenia kończącego sprawę
|
Sędzia
|
Nadanie kwalifikacji archiwalnej
|
Sędzia|
|
Przekazanie akt do archiwum Sądu
|
Kierownik Wydziału
|